"Таємниця музики в тому, що вона знаходить невичерпне джерело вираження там, де мова замовкає" Е.Гофман

Основні види діяльності музичного керівника у дошкільному закладі

/Files/images/0_1baa1_174e9d51_XL1-300x225.jpg

Відповідно до посадових обов’язків, вимог методики музичного виховання муз керівникові необхідно здійснювати таку діяльність:

1.Проводити заняття у кожній віковій групі двічі на тиждень відповідно до графіка роботи. Це вимагає значної попередньої підготовки: добір й розучування музичного репертуару, необхідного для роботи, розробка й планування засвоєння програмових навичок, підготовка наочного матеріалу, приладдя, прослуховування музичних записів.

2. Планувати й проводити індивідуальні заняття.

3. Діагностувати рівень музичного розвитку дітей.

4. Складати сценарії свят, розваг, підбирати музичний матеріал, відповідати за їх підготовку та проведення.

5. Керувати роботою вихователя у сфері музичного розвитку дітей шляхом індивідуальних консультацій та групових занять.

6.Під час консультацій музкерівник ознайомлює вихователів із планом роботи, розучує з ними дитячі музичні твори, звертаючі увагу на ті вміння і навички, якими має оволодіти кожна дитина, обговорює проведені заняття (відзначає успіх та труднощі дітей, пояснює, як можна їм допомогти), добирає репертуар для програвання на ранковій гімнастиці, інших заняттях, прогулянках тощо. На групових заняттях для вихователів муз керівник систематично вдосконалює навички дітей у галузі пісні й руху. Розучує з ними твори для індивідуального і колективного виконання на святах і під час розваг. При цьому бере до уваги здібності кожного педагога. Кількість консультацій та занять залежить від музичної підготовленості вихователів.

7. Вести роботу з батьками, залучаючи їх до загального процесу музичного виховання.

Правила поведінки батьків на дитячому святі


Ласкаво просимо на дитяче свято до нас!
І з правилами ознайомиться ми пропонуємо Вам
Ми в музичному залі раді бачити всіх
Завжди звучать тут пісні, дитячий сміх.
І щоб свято було спокійніше, веселіше,
Не треба брати з собою грудних дітей.
Втомляться, будуть плакати, і кричати,
Недобре артистів відволікати.
У день свята ви постарайтеся раніше встати.
Щоб на ранок в д / з вчасно попасти.
Щоб Ваша дочка чи ваш син
Костюм надіти спокійно зміг.
А ось фотоапарат та камеру візьміть,
І обов'язково все свято зніміть.
А що ж можна? Запитаєте ви нас!
Ми дуже просимо, дорогі вас,
Оплесками підтримувати дітей.
А якщо вже довелося вам запізнитися
То постарайтеся нікому не заважати.
Ви між номерами паузу дочекайтеся
Пройдіть до зали і біля дверей сідайте.
І не забудьте зняти пальто і шапки.
Зніміть чоботи, одягніть тапки,
А краще туфлі на високих підборах.
Щоб усі навколо сказали: «Ах! Який у Вас гарний смак!»
Ще хочемо, друзі Вам запропонувати
Свої таланти в залі виявляти.
Читати вірші, співати пісні, танцювати,
Жартувати, на святі нашому роль зіграти.
Танцюйте, співайте, веселіться з нами
І знайте, чекаємо завжди зустрічей, приємних з вами!

Музичне виховання в сім'ї.

Музичне виховання дитини - це частина духовно-морального виховання.

Контакт з піднесеним світом музики чи поезії, схоже зіткненню з духовним світом поетів і музикантів, які, в свою чергу, увібрали духовні шукання і досягнення своїх великих попередників.

Музика, поезія, живопис - нескінченна, невичерпна можливість передачі духовних цінностей.

Питання в тому, чи всі люди можуть сприйняти ці цінності?
Для розвитку сприйняття прекрасного, інтелектуального розвитку дитини необхідно музичну освіту. Музична освіта становило обов'язкова умова аристократичного виховання.
Музичне виховання і освіта майже синоніми, але є різниця.
Музичне виховання передбачає створення відповідної атмосфери, коли заняття музикою стають чимось само собою зрозумілим, природною потребою. Уміння створити подібну атмосферу в сім'ї полегшить дитині подальше , більш глибоке розуміння музики.
Музична освіта передбачає систематичне навчання музичним дисциплін, як під керівництвом педагогів, так і під контролем з боку батьків, шляхом самовдосконалення.
Можна виділити кілька етапів сімейного музичного виховання:
1. Внутрішньоутробний музичний вплив.
• Під час вагітності регулярне слухання класичної музики.
2. Відвідування концертів, опер, балетів під час вагітності.
• Це налаштовує на активне сприйняття музики, і через матір передається дитині.
• Бажано, щоб слухання музики та відвідування концертів зберігалися і після народження дитини.
3. Постійна гра на музичних інструментах і спів у будинку.
• Діти повинні чути, що батьки співають або грають на гітарі, на фортепіано, на губній гармошці. Дітей повинні оточувати "живі" звуки. Це важливо, коли дитина тільки пізнає світ.
• Поступово діти починають підспівувати або підігравати. У них розвивається слух і мислення.
4. Музичні іграшки.
• Вибір іграшок дитині дуже важливий. Музичні іграшки подобаються всім дітям.
• Батьки повинні зацікавлено грати з дітьми в іграшки.
4. Колискові пісні
• Колискові пісні і казки позитивно впливають на психіку дитини, розвивають уяву та інтелект.
5. Доступ до цих музичних інструментів.
• Батьки повинні допомагати дитині, освоювати справжній музичний інструмент. Це може бути очеретяна сопілка або губна гармошка або щось інше.
• Добре, якщо батьки щось грають, а дитина допомагає, приміром, на барабані.
• Елемент гри повинен зберігатися, але на таких заняттях треба продовжувати і освоювати щось нове.
• Обов'язково показувати, що вже вміє дитина, друзям, бабусям і дідусям. Для дитини важливо визнання і похвала.
6. З 5 років ходити в музичну школу
• Початок систематичного музичної освіти.
• Тут необхідний батьківський контроль і участь у підготовці домашнього завдання, постійна допомога і підтримка.
Кожна дитина індивідуальна. Музичні основи, закладені до народження дитини, в його дитинстві, в період дош кільного віку, дадуть благодатні плоди.

ЯК ВИХОВУВАТИ МУЗИЧНІСТЬ ДИТИНИ

/Files/images/DSC_0133.JPG

/Files/images/IMG_6316_u.jpg

1. Необхідно розвивати музикальність дитини, незалежно від віку або природжених даних. Досвід показав, що музикальність, навіть зовсім незначна, легко піддається розвиткові, якщо займатися планомірно і цілеспрямовано. Робити це необхідно тому, що здатність сприймати музику, переживати її і навіть створювати – є загальнолюдська особливість.

2. Батьки повинні цікавитись, що і як співає дитина, які нові пісні вона вивчила в дитячому садку. Треба привчати дітей виконувати вивчені пісні в колі сім’ї, виховувати в них сміливість, невимушеність, виразність виконання.

3. Дорослі мусять берегти слух дитини від шкідливих впливів: різкі, гучні звуки (крик, шум, увімкнуте на повну силу радіо) – все це негативно відбивається на гостроті її слуху. Треба берегти голос дитини, не дозволяти кричати, голосно співати.

4. Потрібно залучати дитину до театру, особливо, музичних вистав, бажано робити це систематично. Музика допоможе дитині не лише відчути прекрасне, а й усвідомити його. Емоційний вплив музики набагато більший, ніж вплив будь якого іншого мистецтва.

5. Перегляд дитячих передач (мультфільмів, фільмів), прослуховування аудіо касет має бути тривалістю 20-30 хвилин за 1 сеанс. При цьому це має бути колективний перегляд, щоб дитина змогла отримати коментар по ходу дії. Дуже важливо, щоб одержані враження сприяли формуванню доброго смаку, всебічному розвитку дитини, несли позитивний настрій, максимально уникати агресії на екрані та в музиці.

6. Залучати дітей до сімейних традицій, знайомити їх з народними обрядами Харківщини та України, співати з ними українські народні пісні, розмовляти на Українській мові (яка є дуже мелодійною та співучою, образною та виразною) це впливає на патріотичні почуття дитини.

7. Бажано співати дітям колискові, святкові, дитячі та патріотичні пісні. Спільні співи посилюють довіру, взаєморозуміння, позитивні емоційні контакти, які полегшують виховний вплив на дитину.

«Музика – уява – фантазія – казка – творчість – ось доріжка, йдучи якою дитина розвиває свої духовні сили».
Василь Сухомлинський


Музика розвиває інтелект

і не тільки

Про те як впливає музика на розвиток дитини написано чимало посібників,научних трактатів.У людини яка має музичну освіту,або багатий досвід використання в своєму житті музики немає сумніву в тому,що вона(музика)розвиває і виховує у дитині моральні,душевні, розумові та вольові якості.Однак сьогодні у багатьох батьків виникає запитання:чи варто навчати дитину музики?

У них не виникає сумніву коли йде мова про навчання математики,географії і інших предметів,передбачених шкільною програмою.У батьків постає питання-чи варто витрачати сили і час дитини,якщо вона надалі не буде спеціалістом в музичній галузі?Що дасть музика дитині для реального життя,для пізнання?Не дивно,час складний , така реальність сьогодення.Що може дати дитині музика?
Можна довго сперечатись з цього питання,але існують такі факти.Дослідники з університету Вісконсена виявили,що кожна дитина,яка народжується має досить тонкий музичний слух і добре чуття ритму. Але ці здібності можуть згаснути за кілька років якщо їх не розвивати.
На думку дослідників саме завдяки музичному слуху та чуттю ритму дитина сприймає розмову людей.Усього за кілька місяців малюк накопичує в пам яті тисячі слів,як ритмічно-звуковисотно та інтонаційно організовані звукові фрагменти.З розвитком відчуття ритму в малюка якісно змінюються складові його психіки,необхідні для різних видів діяльності,поведінки в цілому.
Фізик Шидв з Каліфорнійського університету та психолог Размер з університету Вісконсена досліджували роль слухання музики та навчання гри на музичних інструментах в інтелектуальному ставленні дитини.За допомогою комп ютерних технологій вони з ясували ,що музика впливає на розвиток мозку і моторики людини,сприяє розвитку аналітичного мислення.В експерименті брало участь 78 дошкільнят,яких розділили на 3 групи.Дітей 1 групи навчали музичної грамоти та гри на фортепіано,2-роботи на комп/ютері,в 3й групі ніяких спеціальних занять не проводили.Через пів року було проведено тестування розумових здібностей дітей в усіх 3ох групах.Виявилося,що діти,яких навчали музики,показали результати на 34% вищі,аніж їх однолітки з контрольної 3 групи.У дітей,що навчалися працювати на комп/ютері ,результати були на 28% кращими від отриманих у 3 групі.На підставі даних цього експерименту дослідники дійшли висновку,що музика сприяє розвиткові аналіичного мислення,і чим дитина раніше починає займатись музикою,тим кращим буде результат.Наприклад:з ранньго віку серйозно займались музичним вихованням з маленьким Моцартом,(який написав перший свій музичний твір у 3 роки, гру маленького Моцарта слухали при імператорському дворі),італійський скрипаль-віртуоз і композитор Ніколо Паганіні.Прикладів є багато..
Музичні вподобання можуть чимало сказати про внутрішній світ людини ,її душевний стан.Щоб дитина розвивалася музично,не обов’язково чекати ї вступу до музичної школи.Прилучати малюка до музики може людина і без музичної освіти.Переконатися в цьому можна ознайомившись з порадами та вправами,що допомагають прищепити дитині смак та інтерес до музики і зробити заняття з нею корисними та цікавими.
Найперша порада(і батькам і вихователям)-співайте.Що?-краще-дитячі пісеньки,репертуар дуже багатий.
Друге -добре, якщо діти будуть мати можливість слухати музику різних жанрів:класичну музику.народну,просту і складну,симфонічну, запис звучання сучасних та народних музичних інструментів.калейдаскоп
Далі-добре використовувати різні види сприймання музики на слух.Тобто: пасивне(коли дитина чує звучання але зайнята іншим);
частково активне-дитина слухає але водночас думає про своє(музика в цьому разі є для нього джерелом емоційного стану натхнення);і нарешті активне сприймання,коли дитина намагається виконувати ту чи іншу пісеньку,співає уривки з неї,помічає коли співають неправильно.Активне сприймання слід розвивати.,ніякий інструмент не замінить дитині переживання безпосередньої участі в творенні музичних звуків за допомогою власного голосу,власних відчуттів.
Що дуже є важливим-ніколи не слід казати дитині,що вона співає погано,що в неї немає слуху(навіть коли це так).Правильність відтворення музичних звуків тісно по’язана з вірою в себе.Можна сказати,що дитина співає майже правильно,але звук треба спочатку прослуховувати,а потім співати.Багато в чому властивості голосу визначаються анатомічними особливостями,будовою гортані,об’ємом навколоносових пазух.Вокальні м’язи у дошкільнят ще не розвинуті.Дитячий спів не можна оцінювати за критерієм сили звучання.Гучний спів та крик шкодять незміцнілим м’язам дітей,притуплюють слух та негативно позначаються на нервовій системі
Спів відіграє важливу роль не лише в музичному,а і в загальному розвитку дитини.Проспівування слів та фраз на одному диханні покращує дитячу вимову,зміцнює легені,активізує обмінні процеси.Вокалізовані вправи та ігри використовують не лише музкерівники ,а й логопеди і терапевти..
Дітям із слабкими мовними даними добре допомагають вправи на поєднання співу з пасивними рухами,співуче читання,ритмічне читання-чергування коротких і довгих складів за рухом руки,поєднання мовної інтонації з музикою.тощо.
Також можна складати мелодії,які б передавали значення прикметників.Це весела гра:добераємо кілька прикметників і залежно від того,як спиймаємо кожен з них,складаємо невеличку мелодію.Якщо в дітей виникне бажаня наслідувати вас-чудово.Але нехай вони спочатку послухають.Потім змінюємо тактику:заспіваємо щось і попросимо малят визначити-сумний це мотив чи веселий.Ось,наприклад,кілька прикметників.які можна використати у грі:сердитий,веселий,сумний,швидкий,святковий тощо.Якщо ви вмієте грати,проведіть таку саму гру з допомогою музичного інструмента.Сюди можна включити і слухання аудіозапису музики.
За допомогою гри можна навчити дитину визначати висоту,тривалість та гучність звуків.Запропонуємо дітям заплющити очі та слухати.На металофоні(або кселофоні)зіграємо по черзі високий та низький звуки в будь-якій послідовності.Попросимо визначити відмінність між ними.Доцільно розпочинати з найбільш віддалених один від одного звуків,поступово переходячи до тих,що розташовані ближче і ближче,поки відстань між ними не скоротиться мінімально,до звуків,що стоять поряд.Продовжити гру можна,змінюючи тривалість звучання окремих звуків та їхню гучність.Якщо ця гра їх зацікавить ми досягнемо того,що діти розрізнятимуть звуки за висотою,тривалістю,гучністю.Зверніть увагу,що ці якості є природними і можуть розглядатися не лише стосовно музичних звуків,а й що до багатьох інших предметів та явищ.
Є гра "Сонячні зайчики".увімкніть ритмічну музику.Запропонуйте дитині узяти маленьке дзеркальце і покажіть,як треба пускати сонячного зайчика.Зайчик має стрибати в ритмі музики,що звучить.Запропонуйте дитині потанцювати.пострибати,помахати руками в ритмі музики.Поступово він навчиться чітко координувати свої рухи,узгоджувати їх характер.виразність з музичним ритмом.
Є багатьом відоме поняття.як ритмічні диктанти.Поплескаємо,або простукаємо по столу дуже простий ритм і попросимо дитину повторити його.Якщо вона помилилась.можна сказать:"У тебе майже вийшло,але послухай ще."Ритми треба варіювати.Коли дитина повторить ритм,попросимо зробити це кілька раз.
Далі-ознайомлення з музичними інструментами.Батькам варто побувати в магазині музичних інструментів.Показати дитині різні музичні інструменти і якщо можливо дати послухати,як вони звучать.Дома час від часу показувати дитині зображення тих чи інших музичних інструментів,запропонувати дитині послухати запис звучання різних музичних інструментів,вчити дитину упізнавати звучання цього інструмента в музичних творах.
Для розвитку дитини дома з батьками можна розігрувати казки за ролями.Хай дитина озвучує різних персонажів і голосом передає їхній характер(тонюсінький,як комарик,розтягуючи голосні, як промовляє лисичка).
Для розвитку і зміцнення голосових м/язів дитини та розширенню голосового діапазону дома можна робити вправи.Дорослий зображує звук сирени.тобто на одному диханні спускається до нижньої межі свого діапазону,потім підіймається до верхньої.Коли дитина підіймає руку дорослий підвищує висоту звука,а коли опускає-знижує.Гра дуже подобається дітям.Потім міняються ролями.Можна імітувати сирену пожежників,поліцейської машини,заводський гудок.зрештою, звук можна придумати самостійно.
Батьки можуть перетворити дихальну гімнастику на захоплюючу гру,надимаючи кульку можна чергувати короткі і довгі видихи.Запропонуйте дітям роль шукача підводних скарбів:розкладіть на підлозі іграшки,щоб їх дістати треба"пірнути" й затримати дихання.Займатися з дітьми фізичними вправами чи плаванням,зміцнюючи їхні м’язи грудей,животика,спини.
Наукові дані і багатовіковий досвід засвідчують:любов до музики, прищеплена в дитинстві ,може стати міцною основою подальших досягнень та успіхів дитини.Раннє навчання музики відкриває широкий шлях до інтенсивного розвитку сенсорних здібностей,душевного почуттєвого сприйняття,створює надійний фундамент для становлення і подальшого розвитку всіх пізнавальних процесів,гармонійного поєднання в них емоційного і раціонального,стане частиною духовного життя людини в майбутньому.

Не талановитих дітей не буває!

/Files/images/359910810.gif

Музика має супроводжувати людину все життя як добрий ангел, захищаючи серце від образи, жорстокості і лютості. Музичне мистецтво впливає на душу людини, її почуття і розум.

Дозволяйте дітям фантазувати, виявляти творчість. Розвивайте у своїх дітях творчі здібності шляхом відвідування музичних шкіл, театральних гуртків та студій.

Пам’ятайте: «Не талановитих дітей не буває!»

Талант – видатні вроджені якості, особливі природні здібності.

Обдарований – теж, що і талановитий. Здібності – природна обдарованість, талановитість. Геній – вища творча здатність. Дослідниками психології і педагогіки вже не раз доведено, що чим людина молодша, тим більші в неї можливості.

Маленька дитина, з одного боку, – «ще може все». Вона не розвинула одні сторони своєї психіки, одні групи здібностей за рахунок інших і не поставила собі кордону з власних своїх досягнень, як це буває з нами, дорослими. Зрозуміло, що в просторі і часі одного людського життя, ніхто не може «стати всім», але в сприятливих умовах багато дітей можуть успішно проявити себе в різних видах творчості.

Для дитячого віку характерна креативність (прагнення до творчості). Дитина живе своїми образами, коли, щось робить вдома, а зокрема в нашому дитячому садку створені всі умови для розвитку талановитих дітей. Для нас педагогів головне бачити в кожній дитині творця.

Природа щедро нагородила людину. Вона дала їй все для того, бачити, відчувати, відчувати навколишній світ. Вона дозволила їй чути все різноманіття існуючих навколо звукових фарб. Прислухаючись до власного голосу, голосів птахів і тварин, таємничого шелесту лісу, листя і завивання вітру, люди вчилися розрізняти інтонацію, висоту, тривалість. З необхідності та вміння чути народжувалася музикальність – природою дана людині властивість. Можна нерідко чути: «Мабуть, моя дитина пішла в батька, у неї зовсім немає музичного слуху. Досить поширена формула визначення причини відсутності здібностей сина чи дочки. Однак все насправді інакше.

Якби походження було визначальним чинником у формуванні здібностей, то тоді діти, покоління за поколінням, успадковували б професії батьків. Але життя набагато цікавіше, і не так вже й рідкісні випадки, коли дитина вченого стає скрипалем, а лікаря – письменником. І пояснюється це оточенням, в якому росте малюк, його власним досвідом. І якщо син музиканта вибирає ту ж професію, що його батько, то причина насамперед у тому, що виховувався він в атмосфері музики, ще з перших днів народження був занурений у світ чарівних звуків.

Якщо для музичного розвитку дитини з самого народження створені необхідні умови, то це значний ефект у формуванні її музичних здібностей.

/Files/images/i0604rp.gif

/Files/images/IMG_1130.JPG

/Files/images/IMG_1207.JPG